Strona niewidoczna w Google negatywnie wpływa na renomę każdej marki, której działalność w dużej mierze skupia się w internecie. Strony internetowe to swoista wizytówka firmy i dobrze zoptymalizowana pod kątem pozycjonowania pozwala zyskać jeszcze większe zainteresowanie zarówno wśród potencjalnych, jak i stałych klientów. Ponadto buduje świadomość marki i stawia Cię w roli eksperta w branży. Co zatem zrobić, jeśli widoczność strony pozostawia wiele do życzenia? Sprawdź!

  1. Strona niewidoczna w Google – co może być przyczyną?
  2. Wyższa pozycja twojej witryny w wynikach wyszukiwania Google – od czego zacząć?

Strona niewidoczna w Google – co może być przyczyną?

Dlaczego Twoja strona www jest niewidoczna w wyszukiwarce Google? Istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie jest odpowiednio zoptymalizowania pod SEO (Search Engine Optimization). Działania składające się na nie mają na celu odpowiednio dostosować zarówno content, jak i strukturę witryny w taki sposób, aby roboty Google miały ułatwione zadanie, czyli indeksację strony.

Warto pamiętać o tym, że wyszukiwarka Google przy ustalaniu rankingu witryn bierze pod uwagę wiele czynników. Jednym z najbardziej kluczowych jest odpowiedni dobór słów kluczowych, na które będzie widoczna strona internetowa. Nie bez znaczenia pozostaje również jej struktura i organizacja, a także responsywność. Istotne jest również pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych i dbałość o aktualne treści na stronie.

Strona niewidoczna w Google może być wynikiem również problemu z indeksacją przez wyszukiwarkę. W grę najczęściej wchodzą problemy techniczne, takie jak m.in. niewłaściwe ustawienie pliku robots.txt. Należy jednak mieć świadomość, że nowe strony www potrzebują nieco więcej czasu na zindeksowanie, a co za tym idzie, pięcie się w organicznych wynikach wyszukiwania.

Wyższa pozycja twojej witryny w wynikach wyszukiwania Google – od czego zacząć?

Jak zadbać o lepszą widoczność witryny? Kluczem do sukcesu jest pojawienie się jej w indeksie Google. Można to zrobić dzięki darmowemu narzędziu Google Search Console. Za jego pośrednictwem otrzymujemy dostęp zarówno do statystyk, jak i narzędzi pozwalających lepiej zrozumieć, jak wyszukiwarka widzi naszą witrynę. Można śledzić m.in. status jej indeksacji czy też występujące błędy. Ponadto pojawiają się również wskazówki, które okazują się bardzo pomocne przy optymalizacji strony www.

Warto także sprawdzić, czy plik robot.txt jest poprawny, podobnie jak struktura URL. Ponadto im szybciej ładuje się strona, tym większa szansa, że wskoczymy na wyższą pozycję w SERP-ach. Należy zadbać także o treści – tylko te unikalne, wartościowe zarówno dla użytkownika, jak i algorytmów Google pozwolą na uzyskanie wyższego rankingu.

Autor: Redakcja partnera